הייתם בחו"ל והתאהבתם בשטיח – איך מביאים אותו הביתה?

טיולים בחוץ לארץ מרחיבים את הנפש וממלאים את לב המטיילים בשמחה ועניין.

על רקע רגשות חיוביים שכאלה, מטיילים רבים ברחבי העולם מבקשים להביא איתם הביתה פריטים יפים שיזכירו להם את כל אשר ראו וחוו.

מה קורה אם באחד מהטיולים שלכם ראיתם שטיח ששבה את הלב שלכם? הכתבה הבאה תעבור על כל מה שצריך לדעת.

 

מאילו מדינות כדאי להביא שטיחים?

את השאלה מאילו מדינות כדאי להביא שטיחים ניתן למעשה לתרגם לשאלה אילו מדינות נודעו במסורת מפוארת של אריגת שטיחים, שכן אם נתקלתם בשטיח יפה במיוחד במדינות שכאלה, לעיתים יש סיכוי שמדובר ברכישה משתלמת או ביצירה מיוחדת אשר שווה להשקיע מאמצים להביאה לארץ.

קיימות מדינות רבות הנודעות באיכות וסגנון השטיחים היחודי שלהם. חלקן הינן מדינות אויב לכל דבר ועניין כגון אליהן כגון איראן, ארץ מולדתן של השטיחים הפרסיים הנודעים ואפגניסטן, אשר הינה בין יצרניות השטיחים המובילות בעולם.

למרבה המזל, קיימות מדינות אחרות אשר להן מסורת מפוארת של טוויה ואריגת שטיחים, אשר איתן ישראל מתחזקת יחסים ואף מהוות יעד תיירותי פופולרי במיוחד. כך למשל במרוקו יש שטיחים ברברים נפלאים באריגה שטוחה ולא רבים יודעים שאת רזי מקצועות האריגה והטוויה, למדו הפרסים מהטורקים.

 

לאילו רשויות יש לפנות כדי להביא לארץ שטיח מחו"ל?

מרבית השטיחים עשויים ממגוון סוגים של צמר וכיוון שצמר הוא חומר שמקורו מן החי, קיימת סכנה שיחד עם הצמר עשויים להגיע מגוון מינים פולשים ומזהמים ממדינת המקור למדינה שאליה מגיעים השטיחים. הגעה של מזהמים ומינים פולשים שכאלה יכולה לפגוע קשה במגוון הביולוגי המקומי ולגרום לנזק בלתי הפיך.

כדי להימנע מכך, מדינות שונות נוקטות אמצעי זהירות שונים בעת העברת חומרים שמקורם מן החי ממדינה אחת למדינה אחרת. גם ישראל דורשת להציג אישורים מגורמים וטרינרים שונים במדינת המקור למשרד החקלאות על מנת למנוע נזקים אפשריים שכאלה.

כמו כן, בדומה לכל רכישה יקרה במיוחד בחוץ לארץ, מעל סכום מסוים המשתנה מעת לעת, יש להצהיר על הכנסת הטובין לפני הכנסתם לארץ ולשלם את מכס בהתאם לערך הסחורה שנרכשה.

 

האם שווה להשקיע ולייבא שטיח מיוחד מחו"ל?

לשאלה הזאת, אין תחושה חד משמעית, שכן לעיתים אם התאהבתם בשטיח מסוים, הזמן וההשקעה הכספית אשר תיאלצו להשקיע יתגמדו ביחס למידת ההנאה שתפיקו ממנו כאשר הוא יגיע סוף כל סוף אל יעדו הסופי, לחלל הסלון או לכל חלל אחר ברחבי ביתכם.

אם זאת, אם המטרה שלכם היא עיצוב חלל ייחודי ונעים ואתם מחפשים שטיחים מיוחדים אשר לא תוכלו למצוא בכל בית שני בישראל, גם בארץ תוכלו למצוא חנויות בוטיק אשר מחזיקות בסחורה מיוחדת ויפה.

שטיחים יפים נותנים את הטאצ' העיצובי הסופי אשר הופכים כל חלל יפה ונעים, לחלל מרשים ובלתי נשכח. עם ערף מוסף כל כך גבוה, רבים מוכנים להשקיע, אך אם תמצאו את החנות הנכונה, תוכלו לעצב חללים מדהימים במינימום מאמץ.

 

שטיח ביתי

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו