טיול לאי יווני לא מוכר – קרפאטוס

יוון הממוקמת בדרום מזרח אירופה, היא בין המדינות העתיקות ביותר הידועות לנו כיום. המגיעים ליוון ירגישו לפרקים כאילו חזרו בזמן, השפה, התרבות ההלניסטית שעדיין נראית לעין, ארכיטקטורה עתיקה ועוד ועוד ועוד. אולם, חלק מהקסם של יוון אבד בשנים האחרונות כתוצאה מתיירות הולכת וגוברת. התיירות, משפיע על האותנתיות של יוון אך גם על התושבים שלה, הם רגילים לתיירים והחיכוך היום יומי עם תרבויות אחרות שינה את הדרך בה הם נוהגים עימם. אם כך, כיצד ניתן להנות המחבליה היוונית? תרבות עתיקה ועשירה ותושבים אותנתיים. אחת התשובות היא האי קרפאטוס, אי הקרוב יותר לתורכיה גיאוגרפית אך הוא חלק בלתי נפרד תרבותית במיוון, כתוצאה מהמהרחק לא הרבה תיירים מגיעים לשם וכך תושבי האי נשמרו מפני התיירים הרבים הפוקדים את יוון לאורך כל השנה.

מקום תיירותי

 

קרפאטוס

אי קסום זה נמצא רק כשעה טיסה מישראל, הוא קטן כ-324 קילומטר רבוע והוא מאכלס כ-5,000 יוונים. עקב המרחק וכמות התיירים הקטנה יחסית, לקרפאטוס אין תשתיות טובות במיוחד והכבישים צרים, אך הם מקיפים את האי ומאפשרים להגיע כמעט לכל מקום באי. תושבי האי מתפרנסים לרוב מתיירות ומחקלאות. האי מלא בחופים בתוליים ונקיים, שדות חקלאות, כנסיות ציוריות ובתים לבנים עם גוונים כחולים המשתלבים בנוף כאילו חלק ממנו.

 

מה אוכלים

האוכל באי הוא אוכל יווני אותנטי הכולל דגים ופירות ים, מוסקה, סופלקי, סלטים יוניים, צזיקי ועוד. מנסיוני האישי האוכל ביוון הוא מהטובים ביותר בכל אירופה ובמיוחד במסעדות והטברנות הקטנות והאותניות באיים אלו, כאשר לעיתים אין תפריטים והאוכל המוגש הוא הסיר שבישלה סבתו של בעל המקום. אחד המקומות המומלצים ביותר באי הוא המסעדה של סופיה "Sofia's Place", נמצאת ליד הנמל של פיגאדיה והיא פתוחה רק בקיץ במסעדה מגישים מנות יווניות מסורתיות.

 

אטרקציות

האי לא מלא באטרקציות תיירותיות מיוחדת, אך הוא מאפשר למטילים בו שקט ושלווה בתוספת אוכל מעולה חופים מדהימים ונופים מחזירים אחורה בזמן. מומלץ מאוד לשכור רכב כיוון והתחבורה באי לא טובה במיוחד ובעזרת רכב נוכל להגיע לכפרים הקטנים שנמצאים באי. במידה ועדיין ישנו עניין באטרקציות ישנם כמה דברים שניתן לעשות באי. הראשון, ניתן בדרך כלל להשכיר ולשוט לחופיו המרהיבים של האי בעלות של 30 אירו, השיט כולל ארוחת צהריים וירידה למים אליהם ניתן להכנס ולצלול עם שנורקלים. המים אינם עמוקים והשחייה מתבצעת סביב הסירה. בכל פעם שמגיעים לאחד החופים ומאפשר בעל הסירה להיכנס למים הקרירים והנעימים.

האטרקציה השנייה היא טיול ג’יפים בכפרים העתיקים בעלות של כ-30 אירו לאדם. הטיול כולל איסוף מהמלון, ביקור במספר אתרים כמו כפר הדייגים פיניקי, נמל סירות קטן, מסעדות מקומיות ועוד. האטרקציה נוספת אותה מומלץ לעשות היא טיול יום הכולל הליכה ביערות באי, מעבר בכנסיות עם נוף מרהיב ועוד, בעלות של כ-30 יורו לאדם.

אולם, האטרקציה הטובה ביותר באי הן הטברנות האותנטיות הנמצאות ברוב הכפרים.

 

סיכום

במידה ומתחשק לכם חופשה זולה רגועה עם חוף מדהים ואוכל מעולה קרפאטוס היא היעד בשבילכם. אמנם, האי לא מותאם לתיירות עכשווית (אין מסיבות וברים), אך הוא פותח פתח לחופשה מיוחדת זולה וממש קרובה לבית.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו