טיול מים בנחל הזאכי

נחל הזאכי הוא שפכו של נחל משושים, מתנקז אל בקעת בית צידה ומשם לכנרת. הזאכי הוא מהמסלולים המיוחדים יותר בארץ, הכולל הליכה במים ואף שחייה בחלקים מסויימים. הנחל מוקף בצמחייה הכוללת פטל גפן. בנוסף, במסלול נוכל לראות בעלי חיים רבים שכן המים המתוקים והצמחייה במקום מושכים אותם ומאפשרים להם לגדול ולהתרבות.

 

לפני שנצא

המסלול מחולק לשני קטעים מרכזיים, קטע המים הכולל הליכה של כ-2 ק"מ ושחייה לפרקים והליכה של כ-1.5 ק"מ חזרה אל הרכב. שימו לב כי קטע המים אמנם קצר מבחינת אורך, אך הוא אורך כ- 3-4 שעות. לכן, מומלץ להצטייד בנעליים נוחות שסוגרות את הרגל(לא כפכפים). הטיול לא מתאים לילדים מתחת לגיל עשר, כיוון ובמהלך הטיול יש צורך בשחייה של בין 25-50 מטר. במידה ותרצו לטייל עם ילדים יש להצטייד במצופים. המסלול הוא מעגלי וניתן להגיע לנקודת ההתחלה ברכב או בתחבורה ציבורית.כמו כן, לפני הטיול מומלץ להתקשר לרשות הטבע והגנים ולוודא שהמסלול פתוח ונגיש: 04-6793410.

 

 

התחלה

נרשום בוויז "נחל הזאכי" או "ירוק זאכי" שייקח אותנו לתחילת המסלול בחניון האקליפטוסים. לאחר מכן, נלך צפונה על השביל הירוק ונצמד אליו עד סוף המסלול. במידה ואין לכם אפשרות להשתמש בוויז נגיע לצומת בית צידה ומשם ניסע לצומת יהודייה, שם נפנה שמאלה לכביש 92. ניסע על הכביש עד צומת מעלה גמלא ובצומת נפנה לעבר שביל עפר המוביל למג'רסה(נחל דליות). לאחר זמן מה שימו לב לסימון שבילים כחול, כאשר סימון זה מפנה אותנו שמאלה נמשיך ישר עד שנראה שילוט ירוק לנחל הזאכי.

 

המסלול

במסלול שימו לכל צעד שלכם, שכן במהלך ההליכה נעבור על ובין סלעים שנמצאים מחוץ או בתוך מים. כמו כן, במהלך המסלול ישנן יציאות "חירום" בגדה השמאלית כך שעל כל צרה שתגיע נוכל לצאת מהמים במהירות.  נמשיך ללכת בשביל הירוק עד לשלט המסמל את סוף ההליכה בנחל . לאחר מכן,  ננוע לכיוון דרום בשביל השחור שאיתו נלך לאורך הנחל חזרה לפיצול עם השביל הירוק. מהפיצול נפנה ימינה  ונעלה על שביל הג'יפים שיוביל אותנו עד לחניון ממנו התחלנו.

 

בטיחות

יש להצטייד במים להליכה ואין לשתות מהמים של הנחל. בית החולים הקרוב ביותר הוא בית החולים זיו שבצפת והוא נמצא כ-25 דקות נסיעה מחניון הנחל. מומלץ לטייל בנחל בחודשי הקיץ, שכן הזרימה פחות חזקה, הבריכות פחות עמוקות והנחל פחות מזוהם.

 

מגוון אקולוגי

נחל הזאכי נמצא בשמורת טבע ועל כן מאפשרת מגוון חיים עשיר. השמורה כוללת בתוכה מספר בתי גידול ולכן מאפשרת מגוון חיים גדול מן הרגיל, חרקים, יונקים, דגים ועופות כולם חיים במים או בקרבתם. בשמורה מעל 135 מינים של עופות וכ-21 מיני יונקים כמו דרבן, חזיר בר(יש להמנע מקרבה שכן הוא נחשב חיה מסוכנת) ועוד. בנוסף, בשמורה חיים מיני זוחלים כמו לטאות, צבים ואף נחשים.  במים ניתן למצוא דגים כמו אמנון, לבנונית הגליל טברנון ועוד.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו