טיול פארקים בראשון לציון

ראשון לציון, כפי ששמה מעיד עליה, הינה אחת מן הערים הראשונות בישראל. כיום היא העיר הרביעית בגודלה מבחינת האוכלוסייה המתגוררת בה, עם כ-250,000 תושבים בשטחה. ככזו, ראשון לציון הפכה לאחת מן הערים המשמעותיות ביותר בישראל, וגם לאחת מהערים הבולטות המציעות תרבות פנאי ובילוי. במאמר שלפניכם, נדון בחלק חשוב מתרבות הפנאי שמציעה ראשון לציון –  הפארקים השונים הקיימים בעיר.

 

גן בעברית

גן בעברית הינו פארק עירוני גדול שממוקם באיזור הצפון-מזרחי של ראשון לציון, אשר נחנך בשנת 2013. כפי שניתן להניח משמו, בגן יש מתקנים מיוחדים המוקדשים לשפה העברית, כמו סככות שעליהן משפטים משירים של משוררים עבריים ידועים ונודעים כמו יורם טהר-לב ורחל המשוררת, מזרקות עם אותיות שונות בעברית ועוד מתקנים שונים.

מדובר בגן עירוני המאפשר למשפחות, זוגות ויחידים ליהנות ממספר אפשרויות בילוי רגועות, החל ממדשאות גדולות, מתקני שעשועים לילדים שחלקם עשויים עץ ונבנו ע"י נגר בראשון לציון, ואף בריכה אקולוגית עם סוגים שונים של דגים ופרחי מים. לסיכום, מדובר בגן עירוני שמתאים לבילויים משפחתיים רגועים.

 

הגן הלאומי חוף פלמחים

אמנם הגן לא נמצא בשטח העירוני עצמו של ראשון לציון, אך הינו סמוך לשטחה וממוקם בקרבת נחל שורק וקיבוץ פלמחים הנמצאים מספר בודד של דקות נסיעה ממנו. הגן מורכב מ-221 דונם של שטח, אך החלק המוכר ביותר לרוב האוכלוסייה הינה רצועת החוף שאורכה כ-9 קילומטרים.

מדובר בשמורה מוגנת של רשות הטבע והגנים, אשר אנשים רבים פוקדים אותה מדי יום ובעיקר בסופי השבוע. מעבר לרצועת חוף מדהימה ביופייה, בגן הלאומי יש מספר בתי גידול ייחודיים לחיות וזנים שונים של צמחים, כשהמפורסם ביניהם הינו איזור הטלה של צבי ים.

מעבר לכך, ברצועת החוף פועלים מספר מועדוני גלישה שונים. כך, אם תרצו ליהנות מבילוי רגוע על שפת הים או להגיע לפעילות אתגרית של גלישת גלים, תוכלו להגיע לגן הלאומי פלמחים וליהנות.

 

פארק האגמים

פרויקט פארק האגמים בראשון לציון הוקם במטרה לפתח איזור טבע עירוני בסביבת העיר, וכיום הוא מציע מרחבי טבע גדולים, מדשאות, מסלולי רכיבה והליכה, עופות מים, דגים ועוד. אם אתם ברי מזל תצליחו לראות גם כמה צבאים. במקום יש שני אגמים מרכזיים – אגם הנקיק ואגם הסופרלנד.

שני האגמים מכילים חיות רבות, כפי שצוין, אך חשוב גם להדגיש שאגם הסופרלנד הפך לאתר צפרות נודע, כיוון שציפורים ועופות רבים ומגוונים פוקדים אותו בתקופות שונות במהלך השנה.

הפארק נמצא בקרבת הסופרלנד ומתחם ה"יס פלאנט" שממוקמים במערב ראשון לציון. שני האגמים הם מקורות מים מלאכותיים יפים מאוד, אשר הוקמו במטרה למנוע הצפות, ובסופו של דבר הם מחלחלים להיות מי תהום. לכן, אם תרצו לצאת להרפתקת טבע קצרה מבלי להעביר שעות בנסיעה ארוכה לאיזורים אחרים בארץ, תוכלו להגיע אל פארק האגמים אשר נמצא מספר דקות נסיעה ממרכז העיר.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו