יום סיור בזכרון יעקב

זכרון יעקב היא מועצה מקומית במחוז חיפה. נוסדה בשנת 1882 ע"י עולים מרומניה בעליה הראשונה. המושבה נמצאת בחלק הדרומי של רכס הכרמל וקרובה לים. כאשר חושבים על טיול בישראל זכרון יעקוב היא לא היעד הראשון שעולה. אולם, מושבה זו היא בית ללא מעט אטרקציות כמו יקבים, גנים ומוזיאונים.

 

רמת הנדיב

רמת הנדיב נמצאת כ-4 ק"מ דרומית לזכרון יעקוב. אמנם, היא לא צמודה לזכרון יעקוב, אך היא בהחלט שווה כמה שעות מזמנכם. הרמה היא בית גידול למגוון צמחים וחיות בר, מלאה בנקודות תצפית מרהיבות, אתרים ארכאולוגים והקבר בו תמונים הברון רוטשילד ורעייתו. הכניסה לרמה היא חינם ובכניסה מחכה מרכז מידע, שם ניתן לרכוש מפות וחומרי הדרכה. כמו כן, הרמה פתוחה בימים:

א – ה' 8:00 – 15:45, ערבי חג 8:00 – 13:45 ובשבתות וחגים – 8:00 – 16:00

יקב

 

סיור בזכרון יעקוב

אם ברצונכם הוא להנות מהעיירה זכרון יעקוב לבדה, דרך היין הוא האיזור בעל מספר האטרקציות הגדול ביותר. היעד הראשון שלנו הוא חניון ציבורי הצמוד לבית העלמין של זכרון יעקב, נרשום בוויז "Old Eged" ולאחר ההגעה נפנה את מבטינו צפונה, הרחוב הנפרש בפנינו הוא רחוב המיסדים. רחוב המייסדים הוא הרחוב הראשי של המושבה והוא בנוי בצורה מיוחדת האופיינית למושבות של הברון, חזיתות הבתים מופנות לכיוון הרחוב וחצר המשק נמצאת מאחור וחומה מפרידה בינהם. לפני מספר שנים החליטו במושבה על שחזור הרחוב וקראו לפרויקט דרך היין.

 

התחנות הראשונות

לאחר הליכה קצרה על רחוב המייסדים, נגיע לתחנה הראשונה יקב התשבי. יקב זה הוא יקב משפחתי בעל מסורת של חמישה דורות בגידול ענביי יין. במקום מרכז מבקרים, סיורים מודרכים וטעימות יין.

שעות פעילות:

א-ה: 08:30-16:00

יום ו: 08:00-13:45

בתאום מראש.

טלפון: 6290280 – 04

לאחר מכן נגיע לבית המפורסם ביותר ברחוב. מוזיאון ניל"י. ניל"י הייתה המחתרת העברית הראשונה ובמוזיאון נוכל לראות סרט המספר את הקמתה ונפילתה של המחתרת וכמובן את הסיפור המפורסם של שרה אהרונסון. בנוסף, נוכל לראות את הסליק והאמבטיה בה התאבה שרה. הביקור בתיאום מראש.

שעות הפעילות: ראשון, שני, רביעי וחמישי: 15:00-8:30 | שלישי: 16:00-8:30 | שישי וערבי חג: 13:00-8:30. סיור אחרון יוצא שעה לפני הסגירה. מחיר: מבוגר 26 ש"ח, סטודנט 20 ש"ח, אזרח ותיק 13 ש"ח. טל' 0546390120.

 

ממשיכים צפונה

לאחר שטעמנו יין משובח ולמדנו על ההיסטוריה של העיירה והמדינה נמשיך ללכת צפונה על רחוב המייסדים. כעת נשים לב לבתי הקפה והמסעדות שנמצאות סביבנו, מומלץ לעצור באיזור זה להפסקת אוכל או קפה. לאחר מכן, נמשיך בהליכה צפונה עד למפגש הרחובות המייסדים-הנדיב נפנה שמאלה ונמשיך עד למפגש הרחובות הנדיב-הרצל במפגש הרחובות הזה נגיע לאטרקציה הבאה שלנו.

 

מוזיאון העלייה הראשונה

המוזיאון לעלייה הראשונה שוכן בבנין בן 117 שנים שנבנה ע"י הברון ושימש בזמנו כבית הפקידות והיה הבניין הגדול והמפואר בארץ.

במוזיאון אולמות תצוגה משלבים סגנון מוזיאלי מודרני תוך שימור רוח תקופת העלייה ראשונה. במוזיאון נוכל לראות סרטים שהופקו במקום במדברים על העליה הראשונה. מומלץ לבקר במוזיאון שכן הוא בין האטרקציות המעניינות ביותר בעיר. לפרטים – טלפון – 04-6294777.

 

סיום

לאחר הביקור במוזיאון נמשיך ללכת דרומה ברחוב הרצל עד אשר נגיע לבית הקברות המפורסם של זכרון יעקוב. בבית הקברות תוכלו לראות כפילויות של שמות משפחה, שכן דורות של מתיישבים לא וויתרו על העיירה למרות הקשיים. הקבר הבולט ביותר בבית הקברות הוא קברה של שרה אהרונסון. על מצבתה תוכלו למצוא רק את שמה והוא מוקף בגדר. שכן, שרה שמה קיץ לחייה וכדי לפתור בעייה הלכתית גידרו את קברה כדי "שלא תהיה חלק" מבית הקברות. בנוסף, נוכל למצוא שמות כמו ד"ר הלל יפה(עליו קרוי בית החולים בחדרה), אהרון אהרונסון(בעלה של שרה) ורבקה אחותה.

בסיום הסיור בבית הקברות נמשיך לכיוון מזרח עד למקום בו השארנו את הרכב.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו