סופת חול ושאר הצרות

לפני כחודשיים, בעודנו נמצאים בחופשה, או אולי מוטב להגיד חודש שלם של חופשה, ביעד האהוב עלינו (תיכף נגלה לכם במה מדובר) פתאום נחתה סופת חול מטורפת ובלתי הגיונית בעליל על חלק מיבשת אירופה. לשנייה חשבנו שזה באשמתנו, בכל זאת מאיפה סופת חול יכלה להגיע אם לא איתנו במטוס? מאוחר יותר הבנו מה קרה באמת.

סופת חול מדברית, שהגיעה הישר מסהרה, מרוקו, החליטה להגיע עד צרפת. גם על ספרד היא לא פסחה, שלא תחשבו לשנייה שהיא הייתה ממוקדת מטרה. ובעוד כל האירופאיים ההמומים סביבנו, לא הבינו מה עליהם לעשות ואיך מתנהלים בעיר שכוסתה בחול כתמתם, אנחנו פשוט המשכנו בטיול ובחיפוש אחר פעילויות ביעד המועדף עלינו – צרפת. כי אותנו שום סופת חול לא תעצור.

את כל מה שגילינו בביקור, נחלוק איתכם.

 

 טיול פארקים

להפתעתנו הגמורה, גילינו שפריז לא מסתכמת רק בגני לוקסמבורג ובגני טווילרי, שהם כנראה הפארקים המוכרים אך גם המתויירים ביותר. המקומיים מצידם מעדיפים מקומות קצת יותר שקטים (למרות שליבנו נתון לגני לוקסמבורג לנצח).

 

 Buttes Chaumont

פארק ענק, בן כ – 150 שנה, הממוקם ברובע ה – 15, במרחק לא גדול במיוחד מ – Canal Saint Martin. מדובר הפארק הגדול ביותר שנמצא בפריז. המון עליות, עוד יותר ירידות, מבנה שמזכיר בית מקדש עתיק שנמצא אי שם באמצע הפארק, גשר ומדשאות אין ספור.

ילדים אוהבים לטפס על כל גבעה שיצליחו למצוא (ואם יש פה משהו, אז זה בעיקר גבעות) ואז לרדת למטה בריצה ובצעקות הנאה. המבוגרים נהנים מארוחת הצהריים שלהם ומהבריזה של הפארק בשעות הצהריים. אין שום דרך שבה לא תתלהבו מהפארק המושקע.

 

 Parc Monceau

ברובע ה – 8, במרחק הליכה מ – Champs – Elysees, תמצאו פנינה זו. פארק קטן אך ציורי ומקומי להפליא, עם אגם קטן, גשר, שאין שום סיכוי שלא תרצו להצטלם עליו, מדשאות ומסלול ריצה מאולתר, שהמקומיים אימצו לריצות הבוקר, צהריים וערב שלהם.

וזה עוד מבלי להגיד משהו על המדשאות הרבות, כי אתם לא מקומיים אם אתם רואים מדשאה ולא רוצים לעשות עליה פיקניק, חברים. תתחילו להתחבר לרוח המקום.

 

 Parc Floral

מדובר ביער של ממש ולא בפארק. הוא נמצא בקצה של פריז ואם לדייק אז בסמוך ל-Chateau de Vincennes. תסמכו עלינו שמדובר במקום שהוא לא פחות מקסום.

בעלי חיים דוגמת טווסים מתהלכים פה בחופשיות, תחנת חקר פרפרים, אגמים קטנים המלאים בדגים ובברווזים קטנים (אם לא ראיתם איך ברווזים קטנים שוחים, יש לכם הרבה מה להשלים).

אם אתם לא מקומיים, סביר להניח שלא שמעתם לפני כן על הפארק המדהים, אז אל תדלגו עליו בביקורכם הבא באזור.

אבל לא רק פארקים גילינו בפריז, בואו נגיד מילה או שתיים על השכונה הציוריות מכולם שיש פה – המונמרטר.

מודים, לקח לנו הרבה זמן להחליט להגיע אליה, בכל זאת היא כנראה השכונה המתויירת ביותר בעיר ואנחנו מחפשים יותר את המקומות השקטים. הפעם, כאשר גרנו במרחק של רחוב אחד ממנה, היא לא השאירה לנו שום ברירה פרט ללהגיע ולהכיר אותה לעומק.

 

 מונמרטר

יפה בשעות המוקדמות של היום, לא פחות מכמה שהיא יפה בשעות המאוחרות של הלילה. גבעות גבעות, מדרגות מדרגות וההיסטוריה האמנותית שלה מהמאה הקודמת.

כל הציירים שאתם יכולים לעלות על דעתכם, התגוררו בשכונה זו, בשלב כזה או אחר של חייהם. פיקאסו ומודיליאני אלה רק שני שמות גדולים מרשימת העצומה שהאזור מתהדר בה.

מונמרטר היא ממש כמו הדובדבן בקצה של עוגה ששמה פריז.

 

 מה לראות במונמרטר

תטיילו ברחובות הצרים שלה, זוהי הדרך הטובה ביותר להכיר אותה. זאת לא מקסיקו סיטי, אבל תעלו, תרדו, תגלו מדרגות ואז תחפשו מדרגות נוספות בשביל לרדת.

 

פסל האיש שיוצא מן הקיר

עוצב בהשראת רומן של Marcel Ayme, שמדבר על איש בעל כשרון יוצא דופן לעבור בין הקירות, שיום אחד פשוט איבד את היכולת ונתקע ככה, בתוך הקיר לנצח.

אגדה אורבנית מספרת שאם תאחזו בידו של הפסל, תוכלו לשנות את חייכם בצורה דרסטית. ניסינו, עדיין מחכים לתוצאות.

 

 כיכר טרטר

הכיכר המרכזית. בתי קפה, מסעדות ואמני רחובות, שישמחו לצייר אותכם. לא תמיד דומה, אבל תמיד יפה.

אתם עוד כאן?

חולות

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו