סיור בגן הלאומי כוכב הירדן

כוכב הירדן הידוע בכינויו כוכב הרוחות. הוא אתר ארכיאולוגי וגן לאומי הממוקם בחלקו המזרחי של רמת יששכר בין הכנרת לבית שאן. בגן מצאו שרידים ארכיאולוגים של ישוב ערבי וישוב עברי קדום ושל מבצר צלבני. הגן נמצא בגובה של 312 מ' מעל הים ומגיע לגובה של כ-550 מטרים.

 

לפני שנצא

שימו לב כי הגן פתוח פועל בשעון קיץ: בימים א' – ה' ושבת: 17:00 – 08:00 בימי שישי וערבי חג: 16:00 – 08:00, בשעון חורף: בימים א' – ה' ושבת: 16:00 – 08:00, בימי שישי וערבי חג: 15:00 – 08:00, בערב ראש השנה ובערב פסח: 13:00 – 08:00 ובערב יום כיפור: 13:00 – 08:00. עלות הכניסה לגן מחיר מבוגר 220 ש"ח, ילד 9 ש"ח, מבוגר בקבוצה 19 ש"ח, ילד בקבוצה 8.00 ש"ח סטודנט 19 ש"ח ולאזרח ותיק 11 ש"ח. הכניסה מותרת גם לכלבים. לפרטים טלפון: ‎04-6581766 אימייל: [email protected].

מבנה עתיק

 

כיצד נגיע

ניתן לרשום בוויז גן לאומי כוכב הירדן. במידה ואין לכם וויז ניסע בכביש 90 (בית שאן – טבריה) ונפנה לכביש 717 כ- 15 ק"מ צפונית מבית שאן.

 

פעיולויות

מבצר כוכב הירדן הוא החלק המשמעותי ביותר בגן. המבצר נבנה בראש רמת כוכב ומתנשא לגובה של כ-500 מטרים מעל פני הים. במבצר ישנו מערך ביצורים פנימי וחיצוני והוא מוקף בשוחות. המבצר החזיק מעמד אל מול נסיונות הכיבוש של צלאח א-דין והוא מעולם לא נכבש על ידו. רק לאחר יותר מ-20 שנה לאחר ששאר האיזור נפל תחת שלטונו של צלאח, מגיני המבצר נכנעו ופונו לצור שבלבנון.

 

 המסלול

ניתן להשתמש במפה המצורפת כאשר כל נקודות עניין בשביל מייצג איזור בשביל. אולם הנקודות המרכזיות בשביל הן:

  1. נתחיל ליד שלט המתאר את המסלול ובקרבתו כמה עצי שיזף ועץ חרוב. שתי שורות של אבנים מציינות את תחילת השביל ומסמנות אותו לכל אורכו.
  2. תצפית מרהיבה הנמצאת מאחורי השער שממנו השביל יוצא לשטח הפתוח. ממערב נוכל לראות את נופי הגליל התחתון, עמק יזרעאל, הר תבור, גבעת המורה והרי נצרת. כמה דקות הליכה בין עצי שקד וזית, מביאים את המטייל לנוף אחר לגמרי. העיקול הצפוני של השביל חושף את הכנרת, עמק הירדן, הגלעד והגולן עד החרמון.
  3. בחלקו הדרומי של המבצר משתרע גן פסלים מרתק ובו כ-40 מיצירותיו של הפסל הנודע יגאל תומרקי.
  4. בפינה הדרומית-מזרחית של המבצר ישנו שלט המסמן את מקומו של השביל היורד לאנדרטה לזכרו של וינגייט.

 

חניון הלילה

במידה וחפצה נפשכם בשינה במקום, בגו הלאומי קיים חניון לילה הכולל: תאורת כללית שירותים, חשמל, מוקדי מדורה, שולחנות פיקניק, ברזיות מים לשתייה, נקודות לטעינת טלפונים ניידים, כמו כן ניתן להדליק מנגל(יש להביא) במקום.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו