איך נכים מקבלים פטור ממס הכנסה?

זכאות לפטור ממס יכולה להיות מנוצלת על ידי יותר אנשים ממה שהיא מנוצלת בפועל בין אם מדובר באנשים עובדים או בפנסיה. לא רבים יודעים כי כאשר אדם חולה או חלילה נפגע וסובל מנכות הוא יכול לקבל פטור מלא תשלומי מס הכנסה וזאת בתנאי שהוא עומד בקריטריונים מסוימים. במאמר זה נבין כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה ומי זכאי לו?

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

מי שזכאי לקבל פטור ממס הכנסה לנכים הם אנשים אשר נקבעה להם נכות רפואית לתקופה זמנית של 185 ומעלה או כאלו שנקבעה להם נכות לצמיתות. על הנכות שנקבעה להיות בשיעור של 90% לפחות כאשר במידה ונקבעה נכות בשיעור של 90% משקלול של כמה ליקויים או מחלות, על אחד מהליקויים להיות בשיעור של 40% לפחות בכדי לעמוד בתנאי לפטור. במידה ואתם עונים על הזכאות לפטור אין אתם נדרשים לעבור וועדה רפואית ואת הבקשה לפטור אתם יכולים להגיש ישירות למס הכנסה.

 

כיצד ממשים את הזכאות לפטור?

את הזכאות לפטור ניתן לממש על ידי הגשת טופס 1516 שהוא "טופס בקשה לפטור" לפקיד השומה ובו מציינים את הנכות בגינה אתם דורשים את הפטור. לטופס הבקשה יש לצרף עותק נאמן למקור של ההחלטה בה מצוין כי אתם זכאים לפטור ואת פרוטוקול הוועדה הרפואית שנכחתם בה או צילום תעודת עיוור.

לאחר הגשת הבקשה פקידי השומה ינפיקו את אישור הפטור מס ואותו יש להמציא למעסיקכם או לגוף המשלם לכם משכורת או פנסיה. חשוב לזכור כי אנשים אשר נמצאו זכאים לפטור בשנים אשר קדמו לשנת המס הנוכחית יהיו זכאים תחת תנאים מסוימים להחזרי מס עד 6 שנים אחורה.

 

כיצד מחשבים את אחוזי הנכות לקביעת הפטור?

את אופן חישוב אחוזי הנכות המעניקים פטור ממס הכנס המבצעים באופן הבא: כאשר מדובר באדם הסובל מעיוורון או אדם הסובל מנכות 100% הוא יזכה לפטור "ללא ויכוח". כאשר מדובר באדם הסובל ממספר בעיות הוא יהיה זכאי לפטור במידה והוא סובל מנכות משוקללת של 89% ומעלה אך מדובר בתהליך מעט מרוכב. את החישוב מבצעים על ידי שקלול הבעיות השונות מהם האדם סובל אשר לא מחברים אותם יחד חישוב זה נקרא "חישוב מיוחד".

 

לסיכום

עבור רובנו התהליך והבירוקרטיה לאות וועדות והגשה לפטור יכולה להיות מייגעת ומעייפת, אך עליכם לזכור כי זכויות אלו מגיעות לכם ועל כן אנו משלמים לאורך חיינו את דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה. במידה וקראתם את המאמר ומצאתם כי ישנו סיכוי כי אתם או אחד מקרוביכם יכול לעמוד בתנאי לפטור ממס הכנסה, פנו לעור דין המתמחה בהגשות לפטור התייעצו איתו. בחנו את המסלול המתאים לכם בהתאם למצבכם ואולי אף תגלו כי זה היה פשוט משחשבתם. בריאות איתנה והכי חשוב בהצלחה!

מס הכנסה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו