ההבדלים בין אילת לסיני

חצי האי סיני הוא אחד ממוקדי הנופש הכי לוהטים בקרב מטיילים מישראל – אפשר ליהנות בו מחופשה זולה או יוקרתית במחיר משתלם, עם שלל אטרקציות מעולות ואווירה צעירה ותוססת… אבל האם זה עדיף על אילת השכנה? אנחנו כאן לעזור לכם לבחור.

מדי שנה המוני ישראלים חוצים את הגבול לסיני או טסים ישירות לשארם א-שייח', אך כל זה לא גורע מהעובדה כי אילת היא עיר הנופש האולטימטיבית של ישראל ובנוסף להיותה עיר ללא מע"מ, היא מציעה חוויה קולינרית מעולה, אטרקציות לגדולים ולקטנים ומלונות ברמה גבוהה במיוחד. אז מה בכל זאת מייחד כל אחד מהיעדים? לטובת הנושא החלטנו לבצע סקירה. ספוילר: הבחירה פחות פשוטה משנדמה לכם.

 

אווירה וביטחון

בשני המקומות יש חופים מדהימים עם אפשרויות צלילה, שנירקול וצ'יל, בתי מלון ומקומות אירוח ברמות שונות ומקומות בילוי שפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, אך נדמה שבזה זה מסתכם.

סיני, למרות שמי שחושק בכך ימצא בה מלונות ופסיליטיז ברמה גבוהה, הינה מודרנית רק על פני השטח – מי שמציעה חוויית נופש אל מול מדבר בתולי והרים יפהפיים, היא למעשה אי של שקט בתוך כאוס מצרי, שהרי מצרים שלעצמה הינה מדינה נכשלת כלכלית וחסרת יציבות בטחונית. עם זאת, לא ניתן להתווכח על כך שהתייר הממוצע לא ירגיש זאת וחוויית חופשה בסיני היא חו"ל לכל דבר ולא פחות חשוב – חו"ל בזיל הזול, עם תמורה נהדרת לכסף, מה שלא תמצאו באילת.

אז אילת יקרה – אמת ויציב, וגם אם ניתן למצוא בה מלונות ברמת ביניים ואכסניות (בנוסף למלונות יוקרה, זאת אומרת), הרי שזה יהיה מגוחך להשוות בין המחירים של השתיים. גם לגבי בטיחות הדיעות חלוקות, אך בהיבט הזה אין כמו בבית. אז מה כן? אילת, שרחוקה ממרכז הארץ כמו חו"ל, היא עיר סופר מודרנית שמרגישה לפעמים כמו לב תל אביב וזה אומר שלא משהו מהו סגנון החופשה המועדף עליכם, תוכלו למצוא אותו באילת בקלות, גם אם לא בזול.

אילת וסיני

סגנון

סגנון החופשה הוא פקטור חשוב וברשותכם, נקפוץ לסוף – עם קצת תכנון, בשני המקומות ניתן ליהנות מחופשה יוקרתית או זולה. כשזה נאמר, אם אתם מחפשים חופשה בתקציב נמוך – סיני היא ה-מקום לעשות זאת ולא משנה היכן תלונו באילת, זה יהיה יקר פי כמה וכמה. אבל לא מדובר רק על מחיר, חופשה זולה היא סוג של אמירה ואין תחרות לחושות של סיני, קמפים משפחתיים על קו החוף עם מדורת לילה שבטית ושקט מדברי.

לעומת זאת, בחופשה יוקרתית המצב הפוך – בעוד שבסיני תוכלו למצוא מלונות יוקרה מפנקים, אין על מלונות הפאר של אילת, כמו מלון נפטון אילת שמציע חוויית אירוח יוקרתית ומוקפדת ברמת 5 כוכבים. בנוסף למלונות, היצע האטרקציות באילת מרשים, כך שלמרות שלא מדובר על עיר גדולה, היא מהווה יעד נהדר לנופש משפחתי והן מושכת אליה קבוצות צעירים והוללים מכל קצוות הארץ.

 

מלונות

הסכמנו שבשני המקומות ניתן למצוא מלונות בכל הרמות ובטווח מחירים רחב, אבל אם נשווה בין מלונות דומים, כאן המנצחת הגדולה היא סיני ואין בכלל תחרות. אם אתם בקטע של חופשה יוקרתית, תוכלו למצוא בסיני מלונות ברמה של 4 ו-5 כוכבים, עם חבילות משתלמות במיוחד ואם תבחרו באירוח על בסיס "הכל-כלול" – היכונו לשמיטת לסת כי המחירים באמת בדיחה ואפילו בשיא הקיץ יכולים לעמוד על 400 ₪ ללילה לנופש בהרכב משפחתי ועד 1,000 ₪ במלון פאר עם פארק מים והפתעות מטורפות, דוגמת אלבטרוס אקווה פארק הנחשק.

עם זאת, למען תיאום ציפיות חשוב להבין כי אמנם הרמה גבוהה אך זה לא מתקרב למלונות 5 כוכבים באילת, בעיקר בכל הקשור לחוויה קולינרית, תחום בו אילת לוקחת ובגדול… אבל זה יכול לעלות 2,000-3,000 ₪ ללילה ויותר.

לגבי חופשה בתקציב זול, תמצאו באילת מגוון מלונות, אכסניות ודירות אירוח בתקציב נוח לכיס ביחס למחירים בישראל, אך הם יהיו גבוהים פי כמה וכמה לעומת מחירי חושות ומלונות זולים בסיני, אפילו אם ניקח בחשבון לוקיישן אטרקטיבי על קו המים וארוחות על בסיס חצי פנסיון. כמה למשל? החל מ-350 ₪ למלון דירות זול באילת, במיקום יחסית מרוחק וללא ארוחות, לעומת 70-80 ₪ לחושה ממש על המים, כולל ארוחת בוקר.

אילת וסיני

אטרקציות

כאן בגדול המנצחת היא אילת, אבל רק לכאורה כי אם אתם מחפשים חופשת בטן-גב רגועה ולא זקוקים להרבה יותר מאשר פינת חמד לקרוא בה ספר ושונית אלמוגים להתרענן בה ולהתרשם מיופיו של הטבע, שני המקומות מציעים את זה, אבל בסיני זה יהיה זול יותר וצבעוני יותר.

אז למה אילת? כי אילת כל כולה מוכוונת תיירות והאטרקציות בה בהתאם – פסטיבלים ואירועי תרבות, מרכזי קניות מדהימים, סצנת חיי לילה תוססת, מסעדות מהטובות בארץ ומקומות נפלאים לבילוי משפחתי כמו קניון הקרח, המצפה התת ימי ועוד.

לכל אלה אין באמת אלטרנטיבה בסיני, אלא אם אתם מתכננים לנפוש בשארם א-שייח', שם ישנם פארקי מים ברמה בינלאומית ומרכזי קניות מודרניים כמו באירופה. עם זאת, סיני לוקחת בגדול בכל הקשור לחוויה מדברית ואם אתם בונים על טיול להר הגבוה או רוצים לחקור את הדיונות המצריות – לא תתאכזבו מסיני.

 

עלות

יש שיגידו כי זה הפרמטר הקובע ולכן לפני שנסכם את העלויות לכדי שורה תחתונה, נזכיר שיש פרמטרים רבים שלא באים לידי חשבון בכסף, כמו למשל חוויה קולינרית, רמת השירות ותחושת הבטחון… ובכל זאת – כמה זה עולה?

חופשה של זוג עם ילדים קטנים, למשך 4 לילות, תעלה בסיני כ-500-700 ₪ לחושה פשוטה עם ארוחת בוקר, 1,000 ₪ בממוצע לחושה משודרגת או מלון נעים על בסיס חצי פנסיון וכ-2,000 ₪ בממוצע למלון 4 כוכבים על בסיס הכל כלול. לזה תוסיפו כ-600-800 ₪ לאדם עבור מעבר הגבול, נסיעות ובילויים (סה"כ לא יותר מ-5,000 ₪ לנופש משפחתי כולל הכל).

כמה זה עולה באילת? 2,000-3,000 במלון פשוט ולמעלה מ-10,000 במלון 4 כוכבים, שלא על בסיס הכל-כלול. אם אם תוסיפו לזה ארוחות, נסיעות ואטרקציות, אפשר להגיע בקלות ל-15,000 ₪ ויותר.

 

דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

חופשה בסיני, לעומת חופשה באילת, היא חו"ל לכל דבר ולכן הפרוצדורה מעט יותר מורכבת – יש להצטייד בדרכון בתוקף, כסף זר וביטוח נסיעות (לא חובה אבל מומלץ בחום) והן להיות ערוכים מבחינת זמן וכוחות נפש למעבר הגבול. לגבי האחרון, אם אתם רוצים להיות פלואידיים ולהגיע לכל מקום בזמן ולפי התכנון שלכם – מומלץ לעבור את הגבול עם רכב, אך שימו לב שאתם עומדים בהנחיות ויש ברשותכם את כל הניירת והאישורים הנחוצים.

לסיכומו של דבר, לכל מקום היתרונות שלו והבחירה בין סיני לאילת תלויה אך ורק בכם – לכל אחד סגנון חופשה מועדף ותקציב שונה בתכלית ולכן מה שנכון לאחד לא יהיה נכון לאחר. מבחינת מחיר ואווירה אין על סיני, אבל בכל הקשור לאטרקציות ומסעדות, אילת מנצחת בגדול. אז מה אתם אומרים? תחצו את הגבול או תישארו בארץ?

אילת וסיני

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר למטיילים
כתבות נוספות שאולי תאהבו